BEGINNING OF FALL THROUGH PHONE

Jag tycker om att göra sammanställningar med bilder jag tagit i telefonen men såg nu att jag inte gjort någon sen slutet av juni. Dock anser jag att sommaren är nu long gone och därav känns det lite knäppt att visa bilder från juli och augusti så jag hoppar direkt till början av september och början av nya terminen.

1. I början av september var det varmt och man kunde gå runt i tofflor och jacka och en bakisdag hängde Sanna, Gabbi och jag på frilagrets terass. 2. Gick hem från storhandling på Willys och såg en fin regnbåge. 3. Höstidyll när Vilma och jag åkte tåg och det kändes som vi befann oss mitt i 60-talet.

4. Första skolveckan hade vi sittning med hela programmet där klädkoden var canadian suit och alla var därav klädda i denim. Detta var en av mina bästa festkvällar iår och den innehöll allt som var kul och knäppt. 5. Vilma och jag var och hälsade blandannat på Betsy för ett par veckor sen och då gick vi omkring i ännu en höstidyll. 6. Oceánne och Hilda på Lounges under canadian suit kvällen.

7. Bor numera granne med Skansen Kronan och det är hur fint som helst. 8. Eminent gäng på göttig aw på yaki-da någon gång i september. 9. Ibland förtär vi dryck i form av kaffe istället för öl.

10. Hade tentaperiod för ett par veckor sedan och då spenderade vi några dagar på Frilagret. 11. Very much bloggig frukost på Pom & Flora. 12. And very much bloggig cava at Nytorget 6 med två favvisar.

13. För ett  par veckor sedan var vi ett gäng i klassen som var på ölroulette och just denna dag var majorna på kartan och här är Gabbi och Axel när vi var påväg till Mariaplan. 14. Hilda, Gabbsan och jag på Hops under tentafirande. Denna kväll följdes av panikdans till Lena Philipsson, Toto och Tove Styrke på Pustervik. 15. Jesper och Annika matchar som true friends.

GETAWAY

I fredags åkte Annika, Hilda, Gabbi och jag ner till Båstad där Gabbis familj har stuga. När vi kom fram till Båstad tog vi bussen till Willys och köpte på oss all mat som är god och sen tog vi taxi till huset för att ha en lugn helg innehållande vin, god mat och massa snack.

På lördagsmorgonen dukade vi upp lyxig och smarrig frukost och vi hängde sen kring detta matbord i tre timmar.

Sen gick vi ut på promenad för att aktivera benen och få frisk luft.

Vi hittade ett par hästhagar och klappade lite och kanske får ni se Hilda i nästa säsong av Stjärnhoppningen.

Båstad eller mumindalen?

Sen började vandringen upp för världens längsta backe och vi försökte ta oss an den med stil och attityd.

Sen kom vi upp och belöningen va värt det med mycket utsikt och det var tvungen att dokumenteras med telefonerna.

Sen kom vi hem och resten av helgen spenderades i horisontellt läge i soffan med rödvin, sällskapsspel, birre och chirre.

FÖRRA LÖRDAGEN

Förra helgen hängde jag i Stockholm och fotade inte så mycket men hade en produktiv halvtimma på lördagförmiddag. Vid 11 möttes vi i Vasastan och gick till Pom & Flora för att äta frukost och sen när matkoman var ett faktum spatserade vi ut på stan igen.

Emma var med.

Vi gick förbi Stadsbiblioteket för dessa gulliga studenter skulle låna böcker.

Vilma.

Älskar fina bibliotek så mycket, finns för lite av det i Göteborg tycker jag.

Efter denna lilla tripp åkte vi in still stan och gick i affärer, jag köpte raffig jacka och sen åkte vi till Södermalm och drack cava på uteservering vilket resulterade att semesterkänslan var ett faktum.

På kvällen drack vi cava och åt middag hos Betsy, analyserade våra egna och varandras känsloliv innan vi dansade bort natten på boqueria och under bron.